Przegląd krok po kroku
- Podjeżdżamy pod bramę wjazdową stacji
- Wchodzimy do biura
- Podajemy diagnoście stan licznika auta, dowód rejestracyjny (opcjonalnie dokumenty od instalacji gazowej i innych urządzeń podlegających dozorom technicznym jeżeli są zamontowane na pojeździe), kluczyki, płacimy z góry za wykonanie przeglądu auta, otrzymujemy paragon lub fakturę,
a. W tym czasie diagnosta dokonuje rejestracji w bazie danych CEPIK. - Po rejestracji w cepiku klient z diagnosta udają się na hale.
- Pierwszą czynnością jest identyfikacji pojazdu – tablice rejestracyjne, naklejka na szybie zgodna z dowodem rejestracyjnym, numer VIN i tabliczka znamionowa.
- Diagnosta sprawdza organoleptycznie stan auta. – ‘’dziury” w karoserii (np. z powodu nadmiernej korozji), wystające ostre elementy (oberwany zderzak), uszkodzenia po kolizyjne, pęknięte reflektory-lampy. Przyciemnione lub pęknięte szyby.
- Diagnosta sprawdza ciśnienie w ogumieniu oraz stan opon, wjeżdża na urządzenia rolkowe mierzące siłę hamowania pojazdu.
- Dla wiedzy klienta sprawdzamy stan amortyzatorów.
- Po przejechaniu dwóch punktów stacji pojazd znajduje się na tak zwanych szarpakach gdzie jest sprawdzany stan zawieszenia pojazdu. W tym momencie klient wsiada do auta i wykonuje polecenia diagnosty.
a. trzymanie hamulca
b. ruszanie kierownicą
c. przemieszczenie pojazdu do przodu - Po sprawdzeniu zawieszenia diagnosta sprawdza elementy przymocowane do podwozia oraz wycieki płynów eksploatacyjnych: linki ,przewody, zbiorniki paliwa, układ wydechowy, osłony,
- Po wyjściu z kanału na końcu stacji sprawdza się wyposażenie pojazdu :oświetlenie, klakson, spryskiwacze, wyposażenie wnętrza auta, kontrolki na desce rozdzielczej, pasy bezpieczeństwa itp.
- Sprawdzenie spalin pojazdu.
- Koniec przeglądu pojazdu. Wracamy do biura, diagnosta wpisuje ewentualne usterki do bazy danych (cepik). Jest umieszczany wpis do dowodu rejestracyjnego oraz wydawane jest zaświadczenie z przeglądu auta.
- Klient wybiera upominek i sam wyjeżdża ze stacji diagnostycznej.